Gårdagens tävling

Trots några dyra missar, en illamående ryttare och en extremt övertaggad ponny lyckades vi samla ihop 65,26% i gårdagens LA:1. I travprogrammet blev det mycket ”av och på” och jag hade svårt att hitta ett flyt, Duchess var jättepigg och blev därför väldigt trippig och det vågade jag inte göra något åt då jag inte var säker på hur mycket jag kunde rida fram henne utan att vi skulle få galoppinslag. Skänkelvikningarna blev däremot jättebra och att vi skulle ta oss genom travprogrammet med enbart ett galoppinslag hade jag aldrig tippat på, haha. Galopprogrammet var mycket bättre och stabilare än traven, men tyvärr gjorde jag två ryttarmissar som drog ner poängen, väldigt surt men med mer rutin kommer sådana missar att försvinna.

Jag är jättenöjd med gårdagens start, trots missarna lyckades vi skrapa ihop ett klart godkänt resultat och det tycker jag är jätteroligt, det är kul att ändå ha en sådan hög lägstanivå. Föreställ er bara vilket resultat vi hade kunnat fått om vi hade klarat oss utan missarna 😉 Vi uppnådde i vilket fall målen vi hade satt upp inför den starten och vi hade jättekul tillsammans, mer än så kan man inte begära.

Tack så mycket till mamma, pappa och Ebba för att ni ville följa med och hjälpa till ♥

Kommentera

