Torsdag

Jag känner mig varken nöjd eller missnöjd med dagens ridpass, det var ett bra ridpass men samtidigt så fick jag inte till någon sådär jättebra känsla heller. Duchess kändes något ofokuserad och bara la sig i handen och släpade bakbenen, så jag fick jobba massor med övergångar, tempoväxlingar och ge henne uppgifter hela tiden så att hon fokuserade på att jobba istället för att titta på allt annat. Känslan i handen blev inte så värst mycket bättre, men i slutet av ridpasset innan jag la ner henne och travade av så tyckte jag ändå att hon började bära sig själv, synd bara att det kom i slutet men det var skönt att avsluta med en något bättre känsla.

Mamma var med och filmade och efter att ha sett filmen så kan jag säga att det såg tusen gånger bättre ut än vad min känsla sa att det gjorde, men då undrar man istället hur det skulle ha sätt ut om jag hade haft en wow-känsla som i förrgår, haha 😉 Jag får dessutom tänka på att Duchess ridits mycket med handen och fått trippa och då blir det svårt och jobbigt när hon måste bära sig själv och aktivera sina bakben, så jag får nöja mig med halvdana ridkänslor tills Duchess stärkts sig och förstått att jag inte kan bära upp henne och att hon måste använda bakbenen, det kommer med tiden helt enkelt 🙂

duchess6augusti5

duchess6augusti2

One thought on “Torsdag

Kommentera

