Dagens resultat

Vi kom hem med en vinst, ett av våra bästa resultat på länge och jättelyckliga, men om jag ska vara ärlig så är jag ändå lite besviken. Duchess var jättefin inne på framridningen, energisk men lyhörd och jättefin i formen. Med en bra känsla gick vi ner till banan och fick vänta en lång stund innan jag fick komma in på banan. Dem två första starterna i klassen hade strukit sig, så jag var först ut och därför hade det varit en paus innan min start. Det blev en aning för lång väntan för Duchess del och det gjorde att vi tappade bakbensaktiviteten och energin inne på banan, vilket drog ner poängen en aning.

Rakt igenom var det en bra ritt, men jag saknade det där lilla extra och vi missade på dem rörelserna där vi hade kunnat plocka poäng, till exempel mellantraverna och skänkelvikningarna, dem blev lite väl ”blyga” idag. Jag är däremot jättenöjd över att Duchess var lydig, lätt i handen och otroligt cool inne på banan, vissa tävlingar kan det ta lång tid att få henne avslappnad inne på banan men så var det inte idag. Jag är även jättenöjd med att jag fortsatte rida och försökte göra mitt bästa fastän jag visste att det inte var någon kanonritt. Det var även en skön känsla att kunna få såpass bra betalt fastän jag inte hade någon bra känsla, då har man en väldigt bra lägstanivå, haha 😉

Vi lyckades samla ihop 65,39 % och det räckte till en vinst 😀 Det känns ändå jätteroligt att få en sådan bra start på hösten och att äntligen få visa upp allt jobb vi lägger ner på Duchess. Duchess ska få en lugnare vecka nästa vecka och veckan därefter ska vi iväg till två tävlingar, så vi taggar om tills dess och hoppas på ännu bättre ritter då!

One thought on “Dagens resultat

Kommentera

