You can’t have a rainbow without a little rain

I vissa stunder önskar jag att jag kunde gå bak i tiden och förändra saker och ting, få saker jag gjort ogjorda och gjort sådant jag egentligen hade velat gjort, till exempel. Jag tänker ofta på Flamingo vid sådana stunder, mest av allt på vår tid tillsammans och jag skulle bara vilja backa tiden och ta vara på varenda sekund jag spenderade med henne, om jag hade vetat hur allting skulle ha slutat så hade jag gjort det, men det var ingenting jag hade kunnat veta då. Även om jag inte vill erkänna det så tog jag Flamingo för givet och varenda träning och tävling var som någonting självklart, det var bara så det skulle vara. Jag passade inte på att ta vara på vår tid tillsammans, istället tog jag den för givet och uppskattade den inte så mycket som jag önskar att jag hade gjort och det är jag så himla ledsen över.

Jag önskar ibland att jag hade fått mer tid med henne, men samtidigt så kan jag ändå se något fint över hela den situationen, vilket jag aldrig hade förväntat mig att jag skulle kunna göra. Det fanns en mening med att Flamingo försvann ur mitt liv, det gav mig en chans till att lära känna Duchess på ett annat sätt och det gav mig en chans till att inse att aldrig någonsin får ta henne för givet, det förde mig och Tessan tillsammans och det fick mig att se en övergång till storhäst som någonting positivt och det gav mig chansen att få rida Babsan, vilket i sin tur gav mig chansen att lära känna en otroligt fin familj och chansen att få rida en sådan fin häst som Cred.

Jag saknar ihjäl mig efter Flamingo och jag önskar att det hela hade kunnat avslutas på ett bättre sätt, men samtidigt så öppnade det så många dörrar för mig och jag hade inte velat byta ut mitt liv såsom det ser ut nu mot hur det hade kunnat sett ut med Flamingo.

Jag har så mycket att tacka henne för, världens bästa ponny ♥

Kommentera

