Duchess ♥

Det finns alltid en gnagande oro i mitt huvud, den finns alltid där och hur gärna jag än försöker så försvinner den aldrig, den finns där varje gång någon från stallet hör av sig, varje gång jag ska gå till hagen, varje gång jag ska till stallet och varje gång jag inte är hemma – oron över att någonting skulle hända Duchess, oron över att förlora henne. Jag tänkte på det häromdagen, hur ska jag klara mig utan Duchess? Duchess har varit min klippa under dem åren jag fått med henne, jag har alltid kunnat luta mig mot henne och samlat kraft. Varenda gång någonting hänt, varenda gång jag haft en dålig dag och varenda gång jag mått dåligt har jag alltid kunnat åka ut till stallet, gråtit ut, ridit iväg och fått rensa tankarna och bara spenderat tid med min bästa vän, och då har den dåliga dagen plötsligt blivit bättre, då har mina tårar torkat, då har jag kunnat tänka massor och jag har kunnat pratat ut med någon, visserligen någon som aldrig sagt någonting tillbaka, men till någon som alltid lyssnat. Vissa dagar har Duchess varit den enda anledningen för mig att ta mig upp ur sängen på morgonen, det har alltid varit Duchess som fått mig att kämpa lite till och fått mig att aldrig vilja ge upp.

Jag är livrädd för att förlora Duchess, och den rädslan växer mer och mer för varje dag. Den dagen kommer att komma, en dag kommer jag att förlora det viktigaste jag har i mitt liv, om det händer imorgon, nästa vecka, nästa månad eller nästa år kan man inte veta, man kan bara veta att det kommer att hända, och att det kommer göra ont, det kommer att göra så förbannat ont.

Vår tid är till låns och en dag kommer den tiden att ta slut, en dag kommer det att vara över – men, återigen, man kommer aldrig att kunna veta när det kommer att ta slut. Det är väl det som är charmen med framtiden, man vet aldrig vad som kommer att hända och man kan inte påverka vad som kommer att hända, man får bara finna sig i det.

1

Min älskade Duchess, det finns ingen bättre än dig ♥

One thought on “Duchess ♥

  1. åh jag måste bara säga att jag känner igen mig så sjukt mycket i din text. Min häst betyder ALLT för mig och i de åren jag har ägt henne har vi bara mött skador. varenda dag jag ser att någon från stallet ringer blir jag helt nervös. En klump i magen, jag tänker på min ponny hela tiden, om något hänt i hagen. Som nu sist sparka hon in i tråden och skar upp sig så veterinären fick sy 22 stygn. Nu står hon i boxvila och jag är livrädd för att hon ska hoppa ut, skada sig på ett eller annat sätt. Hela min värld kretsar runt Bella och jag är så orolig hela tiden. Kan vakna av mardrömmar va saker som händer bella Kan låta så löjligt med jag är så fruktansvärt rädd för att något verkligen ska hända så det blir det sista. Usch, den känslan är så hemsk. Men det tyder väl bara på att man älskar sitt djur mer än allt annat här i världen!

Kommentera

