Konditionsträning

Jag och Duchess var ut och konditionstränade på förmiddagen, vid sådana tillfällen är jag så himla glad att vi har galopprakan att rida på! Tog tre rakor med galopp och blandade däremellan in skrittpauser, så det blev en raka skritt, en raka galopp, en raka skritt och så vidare. Duchess skötte sig superbra och jag känner mig så himla stolt över henne, förut hade vi aldrig kunnat ridit ut ensamma, och verkligen inte i galopp, utan att Duchess hade fått spel och farit runt, kastat sig, skenat iväg och så vidare, men numera har vi inga problem med att sticka ut och galoppträna själva och det är så skönt 😀 Det märks dessutom en stor skillnad på Duchess styrka, kondition och ork jämfört med förut och även det är jättekul, alltid roligt när man märker en positiv skillnad!

Imorgon väntas en vilodag med en promenad för Duchess del och därefter inleder vi en vecka med massor av träning, det är bara två veckor (!!) kvar tills vår start i Gyttorp så det gäller att träna en hel del så att vi kan gå in på tävlingsbanorna och verkligen känna oss redo inför starten. Jag ska skriva mer ingående om vårt upplägg i ett separat inlägg, men det får väntas med då fika med familjen väntar. Men efter det ska jag sätta mig ner och verkligen skriva, min ”skrivkramp” släppte igår kväll och jag bara satt och skrev och skrev och skrev, så jag ska gå igenom dem inläggen och se om dem kan publiceras eller om dem är alldeles för osammanhängande 😉 Vi ses senare, kram på er! ♥

Kommentera

