Dagens Duchess

Duchess fick gå ett bompass på förmiddagen med mycket fokus på takt och rytm. Duchess kommer gärna i ett mellanläge innan bommarna, antingen så sticker hon iväg eller så tappar hon tempot och går i någon sorts blandning av skritt och trav, men efter några försök på bommarna så fick vi till det med rytmen och takten och då blev Duchess jättefin 🙂 Utöver traven och bommarna så jobbade jag en hel del med galoppen och gjorde massor av tempoväxlingar och red mycket förvända linjer. Jag har lagt mycket fokus på den förvända galoppen den senaste tiden då jag tyckt att den varit vår svårighet på tävlingar och jag tycker att det har blivit en liten skillnad sedan vår senaste start, ska bli roligt att se hur den är vid nästa tävling!

Efter att vi var klara i stallet åkte mamma och jag och fikade på Strömsholm och därefter åkte vi hemåt och la oss i soffan, haha. Har inte gjort så mycket sedan dess, förutom att följa SM! Det är jättespännande i år, särskilt med tanke på hur blandade resultaten är, en domare kan ha någon på över 70% medan en annan hade samma ekipage på 60% och ena dagen vinner ekipaget och andra dagen går det lite sämre. Jag vill gärna åka upp och se finalen på söndag, men vi får se om jag lyckas dra med mig mamma dit 😉

Lämna en kommentar