Konditionsträning

Jag och Duchess var ut och konditionstränade på förmiddagen, så jag började min dag på bästa sätt med ett bra ridpass med min bästa vän och med mina favoritband i hörlurarna 🙂 Vi red ut på rakan och så skrittade vi en längd, galopperade en, skrittade en och så vidare i ett tag, så Duchess har fått galopperat ca 3 km och gått ungefär 4 km, ett riktigt träningspass! Duchess var jättepigg och blev ännu piggare när det var prisutdelning på andra sidan av vägen och vi hörde applåder och visslingar, haha, då gick det fort 😉 Fastän Duchess var såpass pigg och gärna ville springa jättefort så var hon ändå väldigt lydig, tog mina förhållningar och varken hängde sig eller tog tag i bettet, vilket jag är jättenöjd över med tanke på att Duchess annars kan bli väldigt stark och nonchalant för förhållningar utomhus.

Efter ridpasset tog jag in Duchess i stallet, spolade av henne, smorde in henne med alla hennes salvor, oljade hennes hovar och gav henne massor av beröm och godis innan vi släppte ut henne. Jag är alltid noga med att ta tid och pyssla och fixa med hästarna efter ett ridpass, det blir som lite beröm efter ridpassen 🙂 Kram på er, hoppas att ni får en fortsatt bra dag

Kommentera

