Hästbadet

Jag startade min dag med en sovmorgon, första gången på väldigt länge vilket var väldigt skönt 🙂 Vid 10 åkte mamma och jag iväg till stallet och fixade allting samt tog in Duchess och gjorde henne redo för en åktur. Vi åkte iväg med henne till hästbadet och det gick över förväntan! Duchess tyckte att det var läskigt först, men jag fick i henne och efter det fick vi knappt upp henne, haha. Hon tyckte nog att det var skönt att få slippa undan alla flygfän och all värme och få svalka av sig. Sist vi var ner dit var hon också ganska skeptisk och gjorde inte så mycket utan bara gick runt, men idag vågade hon plaska lite i vattnet och dricka ifrån det, stora framsteg 😉 Om det fortsätter vara såhär varmt denna månad kommer vi nog att åka ner med henne fler gånger, hon verkade uppskatta att få svalka av sig och dessutom är det sådan bra träning för henne i med att hon går runt så mycket och lyfter på benen, som att gå på vattenband fast mer naturligt.

Jag har hunnit vara hemma i någon timme och ska ta och bara ta det lugnt, bada och sådant innan vi ska iväg igen. Jag ska in till Västerås och rida en häst åt en av mina vänner, ska bli jätteroligt! Mamma kommer nog att följa med och filma lite så förhoppningsvis så kommer jag att kunna bjuda på lite film när jag väl kommer hem, vi får dock se hur mycket jag hinner med då Matilda kommer hit ikväll. Vi ses senare, i vilket fall, kram på er ♥

Kommentera

