1 juli

För bara några dagar sedan, när alla klagade på det ”dåliga” vädret, så sa jag till mamma att sommarvädret alltid kommer i juli – hade jag rätt eller? 😉 Jag har varit ute och solat nästan hela dagen innan det var dags att röra sig mot stallet, så skönt!

Mamma gick iväg med Duchess till hagarna och tömkörde Duchess medan jag var kvar i stallet och fixade alla sysslorna. Groomade sedan åt en i stallet innan jag tog hand om Duchess och skrittade av henne och gjorde i ordning henne efter ridpasset, om jag någonsin skulle vara tvungen att sluta rida av någon orsak så skulle jag ändå vilja kunna vara i stallet, pyssla med hästarna och mocka, packa hö och så vidare, dem flesta ryttarna brukar inte uppskatta det så värst mycket men jag älskar det verkligen, att bara få vara i stallet gör mig glad 🙂

Kommentera

