Inte långt kvar

Två dagar och ett enda ridpass kvar tills det jag längtat efter hur länge som helst – helgens starter! Jag var ut och red Duchess på förmiddagen och ett joggingpass med bommar stod på schemat. Jag hade tänkt rida ut henne men det blåser en hel del här och dagen innan träning vill jag kunna känna igenom henne en kort stund helt okomplicerat, vilket nästan aldrig går utomhus om det blåser. I vilket fall så fick vi till ännu ett jättebra ridpass och jag har en fin känsla med mig inför morgondagens träning 🙂 Vi byggde fram en likadan bomserie som sist och jag fick tänka mycket på att ta halvhalter och tänka mycket på rytmen. Duchess ville gärna öka både steget och farten inför bommarna, vilket inte fungerar då jag vill att hon ska ta i och använda styrkan istället för att gå på fart, men efter många halvhalter så fick jag henne väldigt lyhörd och superfin. Jag fick även en fin känsla i handen, Duchess bar sig själv och la sig aldrig i handen eller tog tag i bettet, framsteg!

Efter stallet så tog vi med oss Tilda hem och åkte in till Västerås en snabb sväng, därför hann jag aldrig uppdatera någonting och inte heller skriva några tidsinställda, får be om ursäkt för det! Jag ska se till att förbereda några inlägg till både fredag och lördag så att ni inte blir utan någon uppdatering då heller 🙂

One thought on “Inte långt kvar

Kommentera

