Dagens Duchess

Jag och mamma var ut i stallet på förmiddagen och spenderade några timmar där. Det är så skönt att gå upp tidigt, åka ut till stallet och ha allting klart i stallet så att man kan göra något annat resten av dagen, jag skulle aldrig kunna sova bort en hel dag och åka ut till stallet på eftermiddagen, jag skulle vara alldeles för trött för att kunna prestera då! I vilket fall så stod klättring på Duchess schema, men jag ändrade mig när vi väl var i skogen. Duchess var full med mygg och andra flygfän och dessutom otroligt fjantig och jobbig, hon hoppade över solkatter, stack iväg i en ökad trav här och var och drog upp huvudet utan att jag kunde få stopp (anledningen till att jag annars alltid har snodd vi uteritter, då har jag mer att säga till om när sådant händer) och studsade fram i galopp när jag nuddade henne med skänkeln. Jag brukar inte vilja låta henne komma iväg med sådant och istället trycka fram henne och avsluta när hon känns avslappnad men jag hade ingen ork till det, så då valde jag att rida iväg till banorna nere vid slottet och jogga istället, vilket var ett jättebra val!

Duchess koncentrerade sig mycket mer på banan och var jättefin 🙂 Jag joggade henne ganska kravlöst i både trav och galopp, men jag fick ändå en väldigt trevlig känsla och D var mjuk och fin i sidorna och dessutom väldigt pigg och fräsch, hoppas verkligen att jag kan behålla den känslan fram tills tävlingen på lördag.

2 thoughts on “Dagens Duchess

    • Min ponny vann det för några år sedan, så jag har inte riktigt någon koll varifrån det kommer men jag skulle kunna gissa på att det kommer från Hööks 🙂

Kommentera

