”Få jobbiga saker gjorda”-mood

Vart tog denna dag vägen? Jag spenderade min förmiddag i stallet och lyssnade på musik medan jag ryktade och friserade Duchess, putsade båda Duchess träns och hennes lädergrimma samt städade och rensade vårt stallskåp. Vårt stallskåp har sett ut som ett bombnedslag under en lång tid, tyvärr, så det var jätteskönt att äntligen få tummen ur och ta tag i det, särskilt med tanke på att jag får panik av oordning, haha. Mamma och jag gick även ut på en långpromenad med D vilket var jätteskönt, jag är inne i en tänkarperiod och behövde verkligen någon att prata med, då passar det perfekt att kunna prata och diskutera med mamma medan D då och då puffar mig i ryggen och tittar på mig med glittrande ögon.

Jag var fortfarande inne i mitt ”få jobbiga saker gjorda”-mood när vi kom hem så jag tog tag i städningen av mitt rum, äntligen. Jag gjorde en ordentlig, och välbehövlig, rensning, bytte ut några foton i mina ramar, samlade ihop alla mina protokoll och satte in dem i en pärm, dammsög, dammade, la allting på rätt plats, det var så skönt att bara sätta på musik, gå runt och sjunga med och lägga fokus på någonting annat än att tänka.

Jag ska försöka skriva några intressanta inlägg, det märks mycket på bloggen när jag hamnar i mina tankeperioder, inläggen blir tråkigare och jag kan sitta i flera timmar och försöka skriva ihop ett inlägg men det slutar bara med att jag tar bort det… Får hoppas att jag kan reda ut mina tankar och komma fram till den bästa lösningen på mina problem, men det är så himla svårt.

2 thoughts on “”Få jobbiga saker gjorda”-mood

Kommentera

