Favoriterna

Jag och Matilda cyklade iväg till stallet strax innan lunch och fixade stallet innan jag och Fanny red iväg. Vi red iväg till skogen och travade och galopperade några längder på stigen i skogen, och kan ni gissa vilken av oss som fick gå först? Jag och Duchess! Tänk, förut var jag tvungen att lägga mig i rumpan på dem andra hästarna eftersom att jag knappt fick stopp på D och på grund av hennes rädsla för allting, men idag fick vi gå först, blir så stolt över min Duchess 🙂 Hon var dessutom superfin idag, jag fick henne i den avslappnade, runda och låga formen jag vill ha henne i och kunde ställa och böja hur som helst i alla gångarterna, hon kändes riktigt fräsch och mjuk i kroppen.

På eftermiddagen åkte jag ut till Babsan och red ett pass på henne, det började jättejobbigt men vi avslutade på ett jättebra sätt! I början kom vi inte riktigt överens och Babsan tyckte att jag var ganska jobbig, men desto mer jag red desto mjukare blev hon och till slut fick jag henne exakt där jag vill ha henne – låg och rund i formen med tryck från bakbenen och med ett stöd i handen. Jag är jättenöjd över B efter dagens ridpass, ett perfekt avslut.

Kommentera

