En mysig skogstur

Duchess fick komma ut i skogen och busa av sig under dagens ridpass, vi båda tyckte att det var jätteroligt och mysigt 🙂 Jag joggade henne lätt i alla gångarterna och checkade av lydnaden och lösgjordheten och det fungerade faktiskt väldigt bra under dagens ridpass trots massor av energi från Duchess sida. D drog iväg i en härlig, men ofrivillig från min sida, ökad trav då och då samt fattade galopp innan jag ens hann ge henne galopphjälpen men så fort jag tog en halvhalt eller bromsade henne så lyssnade D jättebra och gjorde exakt vad jag ville, då bara lättar jag på tyglarna, klappar på henne och berömmer med rösten, en perfekt belöning.

Jag och Duchess har kommit in en jättebra period ridmässigt, och vi har befunnit oss där i ett par veckor. Duchess känns mjuk och fräsch i kroppen, är otroligt arbetsvillig och pigg ridmässigt och verkar lycklig överlag, och det gör mig så himla glad, världens bästa D ♥

One thought on “En mysig skogstur

Kommentera

