Grand National

Jag har spenderat nästan hela min dag på Strömsholm där Grand National har ägt rum. Grand National är en ganska stor, har för mig att det är en av Sveriges största, galopptävling som hålls årligen nere på Strömsholm och för mig är det som en tradition att åka ner och äta, kika på loppen och träffa massor av folk, vi har nog varit där vartenda år sedan jag föddes. Ju mer hästintresserad jag blivit desto roligare tycker jag att åka ner dit och se allting kring hästarna, till exempel när dem leds förbi publiken och man kan se vissa hästar takta förbi medan andra ser ut som om dem tar en söndagspromenad, själva loppen kollar jag knappt på, det är jag en aning för feg för 😉 Det finns nog många som tycker att galoppsporten är djurplågeri men jag kan nog inte hålla med om det, dem flesta hästarna hanteras otroligt väl och den ridningen jag såg idag innehöll knappt något rappande med spön eller något sådant, dessutom så kan hästar likväl bryta ben i hagen som på hoppbanan eller galoppbanan och likadant med värmeslag, det kan dem få vart som och när som.

Duchess fick en välförtjänt vilodag och jag stod länge och pysslade, fixade och pussades med henne medan mamma gjorde stallet, en bra lördagskväll för oss alla tre helt enkelt. Jag vill egentligen att D ska gå promenader efter ett hårt ridpass eller tävling, men hennes hagkompis håller henne igång om dagarna i deras ganska stora hage och det räcker som motion för henne efter ett hårt ridpass, det är annorlunda på hösten och vintern när dem går i små hagar och knappt rör sig något.

Min lördagskväll tänkte jag spendera med att skriva tidinställda inlägg i min soffa, något jag knappt haft tid till under denna vecka. Jag har några inlägg jag hade tänkt skriva om men jag tänkte ändå fråga er om det finns någonting speciellt ni vill läsa om, eller något ni undrar över, något ni vill ha tips om eller något sådant? Har ni några förslag så får ni gärna skriva dem i kommentarsfältet, glöm inte bort att skriva er bloggadress så att jag kan länka er blogg om jag använder ert förslag 🙂

 

Kommentera

