Gårdagens lilla olycka

Istället för att avsluta min kväll med terminens sista hoppträning fick jag byta ut hästryggen mot läktaren, så typiskt. Mamma, Matilda och jag spenderade hela vår dag på Strömsholm och vid 5-tiden skulle jag och Matilda hem, byta om och bli skjutsade till hoppträningen, så vi satte oss på våra cyklar och cyklade hem och bara några meter från vårt hus svänger jag in på vår grusväg, cykeln tappar fästet och rullar på rullgruset och jag träffar marken. Jag skrapade upp min haka och hela mitt vänstra smalben och mitt knä samt slog i knäet, vänstra armbågen och en av mina fingrar, inte direkt något man vill rida med. Hoppträningen fick bli inställd för min del på grund av det och det var så himla tråkigt, nästa hoppträning, och hoppning alls för den delen, kommer att ske i början av augusti 😦 Dock är jag så himla glad över att jag inte skadade mig allvarligt, usch, det hade verkligen kunnat gått riktigt illa. Vill även säga tack till mannen som stannade sin bil vid vägen och skjutsade hem mig, så himla tacksam för hans hjälp!

Trots att jag knappt kunnat gå eller pratat ordentligt, på grund av hakan, så åkte vi ner till Strömsholm idag också och spenderade ännu en dag där, vilket vi även ska göra imorgon. Därefter åkte vi ut till stallet och tog hand om Duchess, vilken rid-abstinensens jag fick efter det alltså. Jag fick ett ridförbud av mamma idag så det blev ingen ridning för min eller Duchess del, däremot tog vi en promenad på vår bana och imorgon hade jag tänkt sitta upp igen, fler dagar utan att vara på hästryggen kommer jag aldrig att klara av.

Bloggen fick en kort vila på grund av gårdagens incident, vilket ni säkert förstår, jag ska försöka få till en bättre uppdatering under morgondagen. Kram på er alla läsare 

18042015-IMG_1211

3 thoughts on “Gårdagens lilla olycka

Kommentera

