Fredag ♥

Godmorgon! Fredag, andra dagen på Nationaldagstävlingarna och jag är ledig från skolan – hur underbart? Vi bad vår rektor om att jag skulle få vara ledig och var raka och ärliga och berättade att det bara var för att jag ville ner till Strömsholm, tänk att det var det ända som krävdes för att få vara ledig 😉 Så min dag kommer att spenderas på läktaren och på mässan tillsammans med Matilda och mamma, perfekt!

På kvällen ska vi iväg till ridskolan där en hoppträning väntas, men denna gång kommer jag inte att rida Tessan. Tessan drog oturligt nog på sig en skada i början av veckan och kommer inte att komma tillbaka förrän nästa termin, så då får vi göra det bästa av situationen och försöka hitta någon jag kan träna istället, denna gång kommer jag att få prova en häst vid namn Gladys. Jag har ingen aning om hur vidare vi kommer att komma överens men det får bära eller brista, känns det bra så vore det jättekul men om det inte känns något vidare så får vi bara acceptera det och leta vidare efter någon annan häst. Mamma kommer att tömköra Duchess under dagen, så himla snällt!

01052015-IMG_1886
Älskade Tessan, vad jag saknar detta 😦

Kommentera

