Första juni

Årets roligaste vecka har kommit och jag startade den med en rolig ridtur i kvällssolen tillsammans med Duchess och mamma. Jag hade tänkt jogga ute i skogen men vi hann bara trava en kort stund innan vi beslöt oss för att gå in i ridhuset och avsluta ridpasset där. Det har blåst jättemycket hela dagen och det gjorde det även när vi red och det lät massor i skogen och det gjorde Duchess en aning spänd. Dock blev hon aldrig uppstressad eller jobbig men spänd och därmed svår att få i den avslappnade och låga formen, så det var det bästa att gå in i ridhuset.

Inne i ridhuset så joggade jag henne i både trav och galopp i 10-15 minuter, ganska kravlöst men med fokus på att få henne mjuk i sidorna, aktivera bakbenen och lyssna både fram och tillbaka och det gick jättebra 😀 Fastän Duchess hade en vilodag igår så hittade vi ändå rätt ganska direkt och Duchess kändes fräsch, pigg och glad. Jag provade dessutom ett ”nytt” träns på henne, ett likadant som vi brukar använda men utan någon snokrem, och Duchess verkade trivas väldigt bra på det, det är så skönt att jag numera har två träns och två bett att variera mellan.

  

2 thoughts on “Första juni

Kommentera

