Stockholm och ponnytrimm

Jag har varit i Stockholm nästan hela dagen. Vi åkte iväg på morgonen med resten av niorna från min skola och spenderade förmiddagen på Naturhistoriska innan vi fick fritt på förmiddagen. Jag och några vänner gick runt bland alla affärer ett tag och jag var på jakt efter en klänning men det slutade med att jag bara köpte mat och en present till en vän, jag är verkligen jättedålig på att shoppa förutom när det gäller hästsaker 😉 Vi kom hem vid 6-tiden och då kastade jag i mig mat, bytte om till stallkläder och åkte iväg till Babsan.

Jag trimmade Babsan på banan tillsammans med hennes ägare och hennes andra ponny och det gick, faktiskt, väldigt bra. Emellanåt så tycker B att det blir jättejobbigt och försöker slippa undan från arbetet, men bara jag är konsekvent och har tålamod att vänta ut henne så släpper det oftast och då blir hon riktigt fin! Idag kändes det nästan som om jag fick fram dressyrponnyn i henne – jag fick fram henne och lyckades rida fram ett stöd och då var det så roligt 🙂 Galoppen var även jättefin idag, lite studsande när det blev jobbigt men när vi tog oss förbi det så kände jag mig väldigt nöjd.

babsan23mars2

One thought on “Stockholm och ponnytrimm

Kommentera

