23 maj 2015

Förmiddagen spenderade jag tillsammans med min familj inne i Västerås. Vi var först iväg och köpte en cykel till mig, mamma var ganska trött på att jag alltid har lånat hennes så dem tyckte att det var på tiden att jag fick en egen 😉 Vi fikade även på samma ställe där vi köpte cykeln och därefter åkte vi vidare till Hööks. Tanken var att vi skulle prova ut ett par ridstövlar att köpa under kommande vecka och även prova ut ett par ridbyxor då mina favoriter sprack häromdagen, men vi kom faktiskt hem med ett par sprillans nya ridstövlar. Vi hittade ett par jättefina på extrapris, de skulle egentligen ha kostat 1599 men vi fick dem för 599 och det var vi väldigt nöjda med! Provade även ett par ridbyxor med grip och det var nästan så att jag inte ville ta av mig dem, otroligt sköna var dem så det blir mitt nästa inköp.

På eftermiddagen stod ridning på schemat och Duchess fick sig en långtur med klättring och joggning nere vid slottet. Vi klättrade först i en av skogarna och därefter gick vi ner på framridningsbanan och joggade, tanken var att det skulle vara kravlöst och att Duchess bara skulle få ta det lugnt men när vi skrittade hemåt igen så var vi båda jättesvettiga och trötta men jättenöjda! Duchess var fin i formen och i sidorna från början men ignorerade min högerskänkel totalt. Så jag satt och red på volterna, ställde åt alla möjliga håll, minskade och ökade volterna med hjälp av skänkelvikningen och fick henne verkligen att jobba med hela kroppen och till slut, efter mycket studsande och ofrivilliga galoppinslag, så släppte Duchess och var superfin, jobbade med hela kroppen och var lyhörd för båda skänklarna, särskilt den högra. Avslutade med massor av klappar och en lång skrittur hemåt 🙂 

    

One thought on “23 maj 2015

Kommentera

