Vecka 21

Tanken var att denna vecka skulle inledas med en mikro-vila för Duchess, men jag ändrade mig ganska snabbt angående det, haha. Istället så har jag bestämt mig för att ta vara på dessa tävlingsfria veckor och lägga allt fokus på att rida ihop mig, på nytt, med Duchess, träna och dessutom ha roligt. Denna vecka har vi planerat in styrkepass med klättring i backarna, galopp-intervaller och hoppning och dessutom anmält oss till en programridning, jättenyttigt och välbehövligt för oss! Mina svagheter visas så fort jag kommer in på banan, jag tappar min ridning och mitt fokus vilket ger en spänd och ofokuserad Duchess och då blir allting pannkaka, så att träna på att tävla passar oss perfekt.

Det känns som om denna vecka kommer att bli en jätterolig vecka. Massor av roliga ridpass, massor av träningstillfällen och ytterligare två eller tre hästar att sitta på denna vecka. På fredag väntas en hoppträning med Tessan, något jag verkligen ser fram emot.

Hoppas att ni får en fortsatt bra dag och en bra vecka, kram ♥

DSC_0017

2 thoughts on “Vecka 21

  1. Vilket bra inlägg du skrev på beabloggen. Känner själv igen mig på det du skrev om läromästare och att vissa tycker att det bara är hästen som gör allt.. Jag köpte också en läromästare, 17år, tävlad hoppning men aldrig startat en dressyrtävling och väldigt het&stissig… Men jag hittade en tränare som fick alla (de flesta) att förstå hur svår han egentligen var/är.

Kommentera

