Dagens skogstur

Jag och Calle red ut tillsammans på eftermiddagen och vi tog en långtur ner till slottet och tillbaka. Vi skrittade ner till skogen och klättrade en stund i backarna innan vi red vidare mot slottsbanorna och joggade hästarna i trav och galopp. Duchess var jättebrunstig och därmed seg och gick emot skänkeln, suck, vissa dagar önskar jag att jag hade en valack istället. Det blev dock bättre mot slutet men jag känner mig inte så värst nöjd, det är så jobbigt när jag verkligen försöker allt vad jag kan att få henne framåt och acceptera min skänkel men ingenting fungerar.

Jag får ge det ett nytt försök under morgondagen, då ska vi blanda in några bommar i arbetet och fokusera på att Duchess ska vara lyhörd och ta min skänkel. 

 

One thought on “Dagens skogstur

Kommentera

