Baucherbett?

Jag har ett jättefint träns hängandes hemma i sadelkammaren, alldeles nyputsat, knappt använt och med sprillans nya tyglar – problemet är att jag inte har något bett till det tränset. I vanliga fall så rider jag på ett vanligt tredelat tränsbett, ett bett både jag och Duchess trivs med, men jag skulle vilja testa något nytt bara för att få variation, något jag tycker är viktigt i ridsporten vad det än gäller. I vilket fall så har jag tidigare varit inne på några bett, men tvekat, fått beslutsångest och aldrig tagit tag i det, men det är nog dags att göra det nu!

Jag har funderat ganska mycket kring att skaffa ett Baucherbett, särskilt med tanke på att man får tävla dressyr med det och om Duchess då skulle gå bättre på det så skulle man kunna använda det istället för det tredelade. Det enda problemet är att jag inte kan läsa till mig någonting kring bettet, alla åsikter och reflektioner över bettet är så himla olika och jag blir bara förvirrad, haha. Så därför tänkte jag fråga er läsare – vad har ni för erfarenhet av Baucherbetten? Är dem bra eller dåliga, hur inverkar det på hästen och så vidare? Vore guld värt att få lite hjälp angående detta 🙂

DSC_0169

2 thoughts on “Baucherbett?

  1. Varierar du inte olika bett på olika träns? Jag köpte ett Baucherbett förra sommaren men bara använt det 1 gång, min var inte riktigt helt nöjd med det men alla hästar och olika smak, såklart. De syns dock bara mer och mer på tävlingsbanan!

  2. Jag har också tänkt lite på baucherbett till Pelle… Har en kompis som har det på sin häst och det funkar jättebra för henne 🙂

Kommentera

