Dagen innan tävling

Duchess har ridits och stallet är klart, jag har ätit världens godaste sallad till middag och en kväll i soffan framför datorn väntar, hur skön lördag? Till råga på allt så är det tävlingsdag imorgon – jag och Tessan ska nämligen debutera i dressyr tillsammans! Tankar och mål, utvärdering, filmer, bilder och massor av annat får ni se imorgon. Det bästa med att starta storhäst är att jag kommer ha ganska bra starttider, vilket såklart innebär sovmorgon, underbart!

Efter dagens ridpass har jag en bra känsla med mig inför morgondagen, jag kände mig värdelös efter gårdagens urdåliga ridpass men Duchess lyckas alltid att få mig på bra humör efter sådana ridpass. Vi red ut på rakan och joggade med fokus på övergångar, skänkelvikningar och andra lösgörande övningar. Duchess var en aning stretig i början men efter en raka så släppte det och Duchess var jättefin och avslutades med massor av frustningar och klappar. Älskade ponny, du anar inte hur bra du är ♥ 

 

3 thoughts on “Dagen innan tävling

Kommentera

