Full av inspiration

Igår förmiddag fick jag reda på att jag hade vunnit två biljetter till en clinic på Strömsholm med Marianne Essen, Emelie Aldenfalk och Emilie Nyreröd, så skolböckerna och mjukisbyxorna byttes ut mot en kväll i ett ridhus i min tjocka vinterjacka. Det första Marianne sa till mig när vi träffades där var att det var en clinic som skulle passa mig – och visst var det så! Clinicen var jätteinspirerande och fastän det var spöregn och mörkt utomhus så ville jag ut till stallet och rida och det höll i sig även idag, det bara kliade i fingrarna efter att få åka ut till stallet, sadla på Duchess och rida.

Dagens ridpass ägde rum nere på framridningsbanan vid slottet och det gick så himla bra 🙂 Jag började med att jobba i en låg form i både skritt och trav och gjorde olika rörelser såsom skänkelvikningar, öppnor, framdelsvändningar och även massor av halvhalter, övergångar och tempoväxlingar. Det börjar märkas mer och mer att jag har jobbat massor med lydnad, Duchess lyssnar jättebra fram och tillbaka, tar mina halvhalter och gör jättefina övergångar – fortsätter jag att jobba på likadant med lydnaden så kommer det inte att vara några problem alls inför kommande tävlingar. I galoppen jobbade jag med förvända linjer, enkla byten, skritt-övergångar, tempoväxlingar och skänkelvikningar, det gick som en dans! Joggade av henne återigen i den låga formen och Duchess frustade massor och vi båda var jättenöjda.

DSC_0187

3 thoughts on “Full av inspiration

  1. Gud vad härligt att du fick se den clinicen! Jag hade så gärna velat se den… synd bara att jag bor så långt borta! Jag tycker Emilie Nyreröd är så himla grym 🙂

Kommentera

