Gårdagens träning

Igår kväll åkte jag, mamma och Matilda iväg med Duchess till min tränare Elin där en träning väntade. Duchess var jättefin och mjuk i sidorna från början, vilket både jag, mamma och Elin var överraskade över, haha. Elin hjälpte mig värma upp och vi började direkt med att jobba med skänkelvikningar och skolor, våra svagheter för tillfället. När vi börjar med rörelserna så blandar jag ihop allting, jag tänker sluta när jag ska rida öppna, jag tappar bort vägarna och så vidare, men ju mer vi red desto bättre blev rörelserna, Duchess och min ridning. Det jag måste komma ihåg i öppnorna är att jag ska tänka att händerna ska gå inåt, särskilt i vänstra varvet där jag även behöver luta mig mer vänster, annars åker jag ut och sitter på hennes ytterben istället för innerben. I skolorna måste jag komma ihåg att tänka främst på att ställa henne och även att händerna ska gå utåt och jag ska sitta mer utåt och därmed sitta på ytter istället för inner.

I galoppen jobbade vi med programdelar ur LA:P1. Jag tycker att serpentinerna kommer så nära inpå fattningen och därför red jag nog fel i debuten, jag förträngde serpentinerna helt enkelt. Jag fick ett jättebra tips av Elin hur jag ska rida från avslutningen i skritten till galoppfattningen och därefter in i serpentinerna så det ska jag ha med mig under kommande ridpass och då kommer nog galoppdelen att kännas mycket säkrare. Jag ska dessutom tänka på att ta mer halvhalter i serpentinerna, annars blir det lätt att Duchess rinner iväg. Vi tränade även vidare på de enkla bytena och dem var klart godkända. Övergången till skritt var en aning svår men galoppfattningarna var superfina. Elin sa också att jag ska tänka mer uppåt i galoppen och verkligen rida och det tyckte jag att jag lyckades med till slut, det märktes att galoppen blev finare mot slutet.

Vi avslutade med att återuppta jobbet med skolorna och det rullade på ganska bra tycker jag. Jag börjar förstå mer hur det ska kännas och hur jag ska rida och bara jag rider rätt så gör Duchess rätt, det är inte mycket svårare än så. Tack så mycket för denna träning Elin, både jag och Duchess var nöjda och glada efteråt 😀


Filmen är allt ni får än så länge, visar er bilder så fort Matilda har skickat dem!

3 thoughts on “Gårdagens träning

Kommentera

