”Mina” hästar

Jag får många frågor från överallt angående hästarna som nämns här på bloggen – vilka dem är, om dem är mina, varför jag rider dem och så vidare. Jag tänkte därför försöka reda ut dessa frågetecken så bra jag kan genom att presentera alla hästarna lite kort. Har ni några frågor angående hästarna så är det bara att fråga, eller kika i presentationerna under headern 🙂

Duchess är då min egna ponny och vi har hängt ihop sedan 3 år tillbaka, dock blev hon inte min egna förrän sommaren 2014. Duchess och jag tävlar i dressyr, tillsammans har vi placeringar och vinster upp till LA-nivå och vi har även hunnit debutera LA:P1. I år ligger allt mitt fokus på att träna och tävla Duchess då 2015 kommer att bli vårt sista tävlingsår tillsammans. Duchess är 24 år gammal och importerad från Danmark.

DSC_0088

Tessan är en ridskolehäst på Stora Ekeby där jag rider lektioner 1-2 gånger i veckan. Tessan har jag tränat sedan i januari 2015 och än så länge har vi hunnit starta LE med vinster tillsammans, nästa vecka ska vi även debutera i dressyr. Tessan är 13 år gammal.

01052015-IMG_1889

Babsan är en av mina vänners ponny och jag hjälper till med att rida henne en gång i veckan. Jag trimmar mest dressyr på Babsan men det händer även att vi tar några skutt ibland, men fokuset ligger på dressyren. Babsan är 9 år gammal.

babsan23mars2

One thought on “”Mina” hästar

Kommentera

