Stora Ekeby Ridklubb 1 maj – Tessan

LE/80 cm, bed. A stil – 0 fel, 53 stilpoäng
Tessan var väldigt på tårna inför denna klass. Inne på framhoppningen ville hon mest bara gå i sitt egna tempo och kändes en aning ofokuserad, men efter en aning för okontrollerad anridning till ett hinder och en bom som föll skärpte hon till sig och blev mer försiktig och då även mer lyhörd. Jag hade med mig en bra känsla in på banan, fastän jag var jättenervös.

Inne på banan satt allt. Jag fick till varje distans, vi var samspelta och hade en bra kommunikation och Tessan hoppade gudomligt. Vi lyckades samla ihop dem högsta stilpoängen och vann då klassen och Siroccos vandringspokal 😀 Vann även en till pokal och ett presentkort på Strömsholms Sadelmakeri.

IMG_4608

LE/80 cm, bed. A:0-A:0 – 0+0 fel
Tessan kändes nästan ännu mer taggad inför denna klassen. Inne på framhoppningen gick hon och gnäggade och skulle visa upp sitt flashiga dressyr-steg 😉 Tog ett språng på räcket innan det var dags att gå ner till banan och jag hade en jättebra känsla inför denna klass.

Jag vågade rida mer framåt och ta vara på all Tessans energi inne på banan. Jag kan tycka att jag blev en aning stark i handen fram till hindrena och gav henne inte den bästa hjälpen inför hindrena men Tessan hoppade ändå fantastiskt och jag är jättenöjd över rundan! Extra nöjd över att jag lyckades ta den snäva svängen efter 9:an, ingen annan storhäst gjorde det så jag hade inte räknat med att kunna ta den vägen men Tessan var med på noterna och kämpade med mig genom den vägen, fastän det blev ett missförstånd innan hindret och ett riktigt kråksprång.

01052015-IMG_2091

6 thoughts on “Stora Ekeby Ridklubb 1 maj – Tessan

Kommentera

