Valborg

Jag spenderar valborg på det mest glamorösa sättet – i min soffa med en smutsig stalltröja och mjukisbyxor och inväntar 10-slaget då jag ska gå och lägga mig, fancy, men med tanke på det dåliga vädret så känns det ganska skönt ändå. Jag var ut till stallet på eftermiddagen och fixade och trixade med Duchess medan mamma mockade. Jag tog även ut Duchess på banan och tränade ledarskap med henne, vilket gick jättebra! Fastän jag bara gjort ledarskapsövningar sedan i tisdags så börjar jag märka en pytteliten skillnad på Duchess i hanteringen, bland annat så stannar hon aldrig längre och ska äta gräs/hö på vägen in från stallet vilket är ett gott tecken. I övrigt så fick Duchess en vilodag, det förtjänade hon efter alla dessa kanonpass denna vecka 🙂

Morgondagen kommer att bjuda på massor av häst och massor av tävlande. På förmiddagen väntas en tävlingsdag med Tessan, startar två LE-klasser med henne. På eftermiddagen ska Duchess ridas, tänkte lägga upp bomövningar så att Duchess verkligen får sträcka ut sig och jobba igenom hela kroppen, och så ska vi förhoppningsvis iväg till Sundbyholm och kika på en 1,50-klass. Kram på er, hoppas att ni får en fortsatt bra kväll ♥

DSC_0214

Kommentera

