Två ponnyer ridna

Tiden går fort när man har roligt och idag har jag inte haft en enda lugn stund. Skolan avslutades som vanligt vid 2-tiden och då tog jag bussen hem, stoppade i mig några mackor och pluggade matte innan bilen bar av mot stall nummer ett där Babsan stod och väntade. Jag red ut med B’s ägares lillasyster och vi var ute ett bra tag tills det började hagla något så enormt, då kom vi inte mycket längre 😉 Fram tills dess så hade vi det jättebra, det är så härligt att kunna rida ut på en genomsnäll häst som Babsan utan att behöva oroa sig för att man ska tappa kontrollen.

Stall nummer två och Duchess väntades därefter. Mamma fixade alla stallsysslorna medan jag gav mig på några försök att galoppera Duchess på rakan, tanken var att galoppera fort och träna konditionen men det gick sådär, haha! Efter första galoppen tog det jättelång tid innan jag fick stopp och då fick jag gå av rakan och skritta nere vid stallet och få henne lugn, i sådana situationer tror man verkligen inte att hon är 24. Efter en hel del skrittjobb gick jag ut på rakan igen och galopperade henne några längder, men denna gång i ett mer kontrollerat men ändå snabbt tempo. Det var superroligt, Duchess var jätteglad och pigg 😀

Och hörni – nu när det är såpass mycket häst och skola i min vardag så är det svårt att få ihop bloggen, det förstår ni nog. Motivationen till bloggen finns men jag har ingen inspiration alls, jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Så, har ni några tips på vad jag kan skriva om så vore det jättesnällt om ni ville skriva dem i en kommentar eller skriva till mig privat, alla tips är guld värda och jag länkar självklart din blogg om jag använder ditt tips!

09042015-IMG_0100

2 thoughts on “Två ponnyer ridna

  1. ÄR HON 24?? :O Det trodde jag verkligen inte.

    Du skulle kunna tipsa om lite olika ridövningar, produkter och utrustning som du gillar lite extra. Roliga inlägg om onormala saker som du tänkt på. Hehe det finns mycket man kan hitta på för att sticka ut i mängden 🙂

    Hoppas du får lite bättre motivation snart. Älskar din blogg 😀

Kommentera

