Glädje och besvikelse på samma gång

Med hjärnan full av tankar och frågor och kroppen full av ilska och besvikelse skriver jag detta inlägg. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag har aldrig någonsin känt mig så sviken som ikväll. Om det är såhär vuxenvärlden ser ut så vill jag inte vara en del av den, fy.

Denna dag förde åtminstone med sig någonting gott – dagens träning med Duchess! Elin är magisk, hon lockar fram det bästa ur både häst och ryttare och har massor av småknep som kan lösa vartenda problem som uppstår. Emellanåt har jag en studsande ponny med mjölksyra och huvudet upp i luften men när Elin väl kan guida mig igenom problemet känns det som om vi skulle kunna rida in på ett EM och ta guld, sån bra känsla får jag. Elin hjälpte mig att få fram en ny sida hos Duchess, en sida med framben upp till hakan och bakben upp till magen, trycket och viljan från en hopphäst och kvickheten från en westernhäst. Jag är så glad, så glad, så glad över Duchess och över att jag har världens bästa tränare ♥

Jag har stenkoll på hur jag ska rida denna helgen, tack vare denna träning. Våga rida med ytterskänkeln, bromsa med magen och vara lätt i sadeln i halterna och ryggningarna, våga böja i skänkelvikningarna så att Duchess verkligen korsar dem där bakbenen och glömma bort allt vad ”visa vägen” med ytter heter och framförallt – våga slappna av och skumpa med i det högra varvet. Tack så jättemycket för denna träningen Elin, den behövdes!

DSC_0162

DSC_0252
Några smakprov från dagens träning och fotografering, ni får se fler imorgon!

One thought on “Glädje och besvikelse på samma gång

Kommentera

