Helgens andra födelsedagsfirande

Denna söndag började med en tur till Erikslund tillsammans med mamma. Jag hade egentligen inte planerat att köpa någonting mer än en ny tröja att använda i stallet men jag kom hem med en hel del till, haha. Först och främst så var tröjan på rea och man fick två tröjor till priset av en, praktiskt! Hittade även ett par shorts jag velat ha i flera år men aldrig hittat i rätt storlek, tredje året gillt får man väl säga för äntligen hittade jag ett par i rätt storlek.

På eftermiddagen åkte vi ut till stallet och firade Duchess födelsedag med en långpromenad ner till slottet, massor av ompyssling och en tårta gjord av knäckebröd, morötter, äpplen och sockerbitar – Duchess verkade supernöjd 🙂 När vi kom hem från promenaden i solskenet ställde jag upp henne i gången och ryktade henne, friserade man, svans och ben, oljade hovarna och bara gosade med. Därefter betade jag henne en stund innan hon fick gå ut i hagen tillsammans med hennes stora idol, Katla, man kan ju säga att hon fick en jättebra födelsedag!

  

3 thoughts on “Helgens andra födelsedagsfirande

Kommentera

