Doloress 17 april

Jag fick rida en häst vid namn Doloress under dagens lektion och idag stod det markarbete på schemat. Jag fick kämpa en hel del för att få Doloress dit jag ville ha henne, det är en stor häst utan så värst mycket muskler att skryta om och det är svårt att få henne fin. Doloress vill gärna gå med huvudet upp i luften men det lät jag henne inte göra, fastän många anser att man ska låta hästen lunka på i en fri form i framridningen anser jag att hästen ska gå i form redan från början, jag tror att det kommer att bli bättre för hästen i längden än om den fick gå som en giraff mesta del av ridpasset.

Det fanns en hel del brister under dagens ridpass men trots det så är jag nöjd. Jag har inte suttit på Doloress sedan i augusti och aldrig gått över en ända bom med henne så med tanke på det var det ett jättebra ridpass 🙂

2 thoughts on “Doloress 17 april

Kommentera

