Blivande dressyrponny och givande clinic

Babsan var fantastisk i eftermiddags! Jag och B’s ägare trimmade ponnyerna på banan och det gick jättebra, äntligen föll ännu en pollett ner och vi tog oss vidare i utvecklingen 🙂 Dem senaste passen har det gått sisådär, det har aldrig varit katastrofalt men det har aldrig varit godkänt, förstår ni känslan? Idag fick jag till både traven och galoppen och det kändes som om Babsan var på väg att bli en riktig dressyrponny 😉 Jag börjar verkligen tycka om Babsan desto mer jag rider henne, det blir bara roligare och roligare!

Clinicen därefter var även jätterolig att se och även intressant, såklart. Vi fick först se två 4-åriga storhästar, en hopphäst och en dressyrhäst, och vi fick ta del av hur dem tränades, därefter fick vi se en D-ponny och se en mer utbildad och erfaren häst och därefter fick vi se två äldre storhästar med mer rutin och erfarenhet i hoppningen. Jag lärde mig en hel del saker och fick massor av inspiration – jätteroligt! 😀

babsan23mars
En gammal bild på Babsan.

Kommentera

