Konditionsträning

Om Duchess hade varit en människa så hade hon varit en elitidrottare, utan tvekan. Dagens ridpass bestod av klättring i Strömsholms branta backar samt konditionsträning nere vid slottet och efteråt var Duchess knappt ens trött. Jag galopperade en bra stund, med skrittpauser när jag skulle byta galopp, och efter att jag hade travat av henne och det var dags att skritta hemåt igen var Duchess varken svettig eller andfådd – snacka om bra kondition.

Jag har verkligen varit supernoga med att komma ut och konditionsträna Duchess på ett liknande sätt enda sedan jag ”tog över” henne och det har blivit en riktigt stor skillnad på hennes kondition sedan dess, förut klarade vi knappt av 1,5 varv utan att Duchess blev svettig och trött, det är så roligt! 🙂

09042015-IMG_0072

2 thoughts on “Konditionsträning

  1. Kan du inte publicera ett inlägg med tips på hur man förbättrar hästens kondition? 😀 Skulle vara välbehövligt för mig 😉

Kommentera

