Stora Ekeby Ridklubb 12 april – Tessan

70 cm, bed. A – 0 fel
En godkänd runda, absolut. Jag red såsom jag skulle, jag fick till varje distans och jag hade aldrig handbromsen i och Tessan hoppade jättefint och kändes glad och framåt 🙂 Jag skulle ha lagt en till volt när jag fick start och då kommit mer avslappnat mot det första hindret, då hade nog Tessan varit en aning mer förberedd och inte tittat till så, men det är sådant man lär sig ju mer man rider hästen. Jag är jättenöjd över denna rundan och även över Tessan, hon är så fin!

23

80 cm, bed. A:0/A:0 – 8 fel
Det blev en lång framridning inför denna klass. I mitten av D-ponnyerna ramlade en tjej av och det blev en paus på 30-40 minuter eftersom att tjejen var tvungen att åka ambulans. Så fort ambulansen kom gick jag in på framhoppningen och satt upp igen, då kändes Tessan jättefin och framåt.

Väl inne på banan var Tessan jättespänd, jag har aldrig varit med om att hon har varit så spänd förut. Det blåste rejält utomhus vilket gjorde att dörrarna i ridhuset blåste till och lät väldigt högt. Tyvärr så var det tredje hindret placerat precis vid en av dörrarna och Tessan var jätterädd för dörrarna vilket ledde till ett stopp. Kom igen, stopp igen. Tredje gången gillt så fick jag över henne och vi kunde tog oss runt felfritt resten av banan, så surt att vara felfri på hinder men ta sig runt med två stopp…

I efterhand så önskar jag att jag hade vågat gått på henne när jag kände att hon började tveka men det är lätt att vara efterklok. Jag hade ingen aning om hur mycket jag kunde gå på Tessan eftersom att jag varken ridit henne när hon varit så spänd och hon har heller aldrig stannat med mig och då blev jag osäker. Tessan hoppade superfint och var jättefin att rida, sådan otur med stoppen bara 😦

24

3 thoughts on “Stora Ekeby Ridklubb 12 april – Tessan

  1. Vilken fin header 😀

    Tycker ni båda är värda en stor klapp på axeln. Jätteduktigt av er! 🙂 Och dom där dörrarna kanske hotade med att äta upp Tessan, man vet aldrig 😉

Kommentera

