Lurbo Ridklubb 11 april – Duchess

LA:1 66,579%
Duchess var spänd som en fiolsträng i denna klassen. När jag fick komma in på banan tog det en lång stund innan jag kunde få Duchess att skritta förbi kortsidan vid domaren och läktaren, det var knappt så att jag fick förbi henne där. Efter att jag red på volter och lurade henne förbi långsidan slappnade hon av en aning och det var dags att rida upp programmet.

Jag hade en jättebra känsla från första till sista halten, det var verkligen en av våra bästa ritter! Galoppfattningen gav oss en 4:a vilket drog ner poängen en del, så surt att galoppfattningarna fungerar jättebra hemma och på framridningen och så fort vi kommer in på banan funkar det inte, suck. Jag är i vilket fall jättenöjd med ritten och det känns roligt att vi förbättrat oss såpass mycket under det senaste året, i början var förra året var målet att rida en LA på över 60% och nu kan vi rida en LA med några missar och rida på 66% 🙂

DSC_0043

DSC_0059

LA:P1 55,263%
Detta var vår debut i LA:P1, därav låga förväntningar och ingen besviken känsla efter ritten, jag var faktiskt jättenöjd och det är jag fortfarande. Travprogrammet gav en jättefin känsla men efter skritten tappade jag koncentrationen en aning. Jag red fel i början av galoppen, jag fick en total blackout och glömde bort vart jag skulle rida, men efter att domaren berättade så kom jag ihåg programmet igen.

Galopprogrammet blev en aning slarvigt och snabbt, tyvärr. Duchess var spänd och jag tappade som sagt fokuset efter felridningen, sådant som kan hända helt enkelt. Dock är jag jättenöjd över de enkla bytena, tyvärr fick vi lite snåla poäng för dem men det är bara att träna så kommer det att bli bättre. Jag är jättenöjd över debuten, det ska bli roligt att se hur mycket vi hinner utvecklas i LA:P1-klasserna under årets gång 🙂

DSC_0092

DSC_0122

2 thoughts on “Lurbo Ridklubb 11 april – Duchess

Kommentera

