En klar, en kvar

Jag har varit iväg och ridit Duchess på förmiddagen, det blev en lång uteritt för hennes del. Mamma tog med sig vår hund till stallet och följde med mig och Duchess ner till slottet där även Louise befann sig och fotade oss 🙂 Jag red där en stund och kände igenom traven och galoppen vilket gick jättebra! I traven hittade jag ett jättebra stöd, Duchess fanns liksom där men hon la sig aldrig i handen eller så, om ni förstår hur jag menar? Jag hittade dessutom en jättefin trav med uppförsbacke och lätthet i steget, det jättehärligt att rida den traven! I galoppen jobbade jag med enkla byten och samling nere vid slottsbanan och därefter gick jag ner till framhoppningsbanan och galopperade av henne i lätt sits, underbart slut på ett underbart ridpass.

Mot eftermiddagen ska jag iväg till Babsan och rida henne och därefter ska jag hem till Adina. Fram tills det är dags att åka ska jag skriva några tidsinställda, tvätta håret och packa ihop alla grejerna jag behöver ta med mig till Adina, jag prioriterar dock bloggen framför allt det andra 😉 Jag skriver mer ikväll, kram 

4
Jag, Irma, mamma och Duchess nere vid slottet förra våren.

One thought on “En klar, en kvar

Kommentera

