Sådana dagar

Vissa dagar vill man för mycket än vad man kan, idag var en sådan dag. Jag värmde upp Duchess ute på rakan och Duchess var jättefin – lyhörd, mjuk i sidorna och exakt såsom jag vill ha henne. Jag avslutade med att känna på galoppen innan jag skrittade hemåt och ner på vår bana där programridning väntade, LA:P1-debuten sker i helgen och då ville jag ha ridit igenom programmet åtminstone en gång innan dess. Underlaget på banan var hårdare än vad jag trodde och det gjorde Duchess en aning mer försiktig och då får jag henne i ett sorts mellanläge, jag får inget schwung i henne och istället blir det av och på hela tiden.

Travdelarna var katastrof till det mesta, dels på grund av underlaget och även på grund av att jag inte orkade rida, jag vill verkligen bli av med denna förbannade förkylning så att jag orkar med att göra saker. Galoppdelen var mycket bättre jämfört med traven, det finns någonting som klickar bättre för mig i galoppen än i traven och galoppen har blivit mycket finare än traven sedan en tid tillbaka. Kort och gott så gav programridningen ingen bra känsla, jag har i vilket fall ridit igenom programmet en gång innan tävlingen och det känns bra i alla fall, jag kan det och det är det viktigaste.

Eftermiddagen har jag spenderat i hästaffärer med mamma och vi gjorde ett riktigt spontanköp. Vi ska iväg till stallet mot kvällen och då ska jag visa er vårt inköp, förhoppningsvis gjorde vi ett bra köp!

DSC_0616

3 thoughts on “Sådana dagar

Kommentera

