Dagens

Det blev en dag på många andra håll än hemma, trots allt. På förmiddagen åkte mamma och jag till Hallsta och tittade på deras ponnytävlingar, alltid lika roligt då man träffar personer man i vanliga fall inte träffar så värst ofta. Vi spenderade några timmar där innan det var dags att åka vidare till vår egna ponny.

Jag hann skritta rakan neråt med Duchess innan det kom en galoppör och Duchess blev knäpp. Galoppören var jättetrevlig och jag väntade vid slutet av rakan medan han red fram och tillbaka, på rekordsnabb tid, men själva väntan och att möta en galoppör var inte så bra för Duchess huvud. Jag försökte lugna ner henne och få henne att fokusera på jobbet men det gick inte, Duchess var jättespänd och taggad så jag fick helt enkelt tacka för mig och rida hemåt igen, jag hade ingen lust att ta en diskussion med henne där och då.

Väl hemma red jag in på banan och red ett dressyrpass med fokus på galopp. Jag gjorde enkla byten, red förvända linjer och tränade på övergångar till skritt och allting gick jättebra 😀 Avslutade med att travjobba henne en stund innan avtravningen och jobbade med skänkelvikningar och äntligen föll polletten ner, Duchess gjorde lika fina och kvicka skänkelvikningar som förut, så skönt att vara tillbaka på rätt ställe igen! Imorgon blir det uteritt för vår del.

5

4 thoughts on “Dagens

  1. Kan du inte förklara vad rakan är? x) Har en bild i huvudet med vet inte om jag ens är i närheten 😉

Kommentera

