Veckan innan lov

Den här veckan smäller det – på fredag gör jag min storhäst-debut tillsammans med Tessan 😀 Jag ser verkligen fram emot tävlingen, det ska bli så kul att få rida in på tävlingsbanan med Tessan och få visa vad vi går för! Tills dess har jag några skoldagar att genomlida, ett prov att plugga inför och en ponny att rida. Duchess ska få komma bort från det allvarliga och få en vecka med massor av uteritter och en dag med hoppning. Under Duchess tävlingsfria veckor vill jag att vi bara ska ha roligt och skippa det seriösa, allt för att behålla glimten i Duchess ögon på tävlingsbanan. Till helgen väntas det tävling, flertal hästar ska ridas och så får jag äntligen lov och får vara ledig från skolan i hela 10 dagar, underbart!

Veckan kommer ungefär att se ut såhär:
Måndag: Mamma tar stallet och ska tömköra Duchess. Jag ska plugga, blogga och skicka iväg bilder.
Tisdag: Duchess ska ridas ut och gå ett lugnt pass och därefter ska jag plugga.
Onsdag: Kemiprov. Duchess ska ridas ut och det passet får bli något hårdare än dagen innan.
Torsdag: Duchess ska få hoppa hemma på banan, jag hade tänkt ställa upp en bana och bara få till en bra ridning inför fredagens tävling.
Fredag: Tävling med Tessan på Stora Ekeby och så fort det är klart ska jag på ett möte med USEK. Babsan och Duchess ska ridas därefter och på kvällen ska jag dressyrträna på ridskolan.
Lördag: Duchess ska gå ett ridpass på banan.
Söndag: Duchess ska joggas utomhus och innan eller efter det hade jag tänkt åka och titta på tävlingarna i Hallsta.

tessan27mars1

Kommentera

