Mina favorittjejer ♥

Duchess var klockren under dagens genrep, känslan från gårdagens pass satt kvar och det kändes lekande lätt, jag hoppas verkligen att den känslan sitter kvar under morgondagen. Jag hade tänkt rida henne utomhus men efter att ha försökt skrittjobba henne på rakan valde jag att gå hemåt och rida på banan istället, Duchess var en tickande bomb och jag hade aldrig klarat av att hålla henne i varken traven eller galoppen. Hade det varit en ”vanlig” dag hade jag aldrig gått hemåt igen utan tagit igenom det jobbiga men jag kände inte för det dagen innan tävling, då ska det vara lätt, avslappnat och säkert, man ska inte utmana ödet 😉 Passet på banan gick i vilket fall så himla bra! Jag la mycket fokus på galoppjobbet och red förvända linjer, tränade på enkla byten samt red en massor av tempoväxlingar och övergångar och det kändes bättre än någonsin, skönt att ha den känslan inför en tävling. Efter ridpasset satte jag på min pepp-lista på Spotify och badade Duchess, flätade man och svans samt friserade Duchess innan det var dags för henne att få komma in i boxen och mumsa på hennes vitaminer och eftermiddagshö och därefter bar det vidare mot nästa stall.

Även Tessan levererade ett jättebra genrep 😀 Detta var mitt sista ridpass på henne inför nästa veckas tävling och det kändes så bra! I början av träningen var Tessan en aning loj och nonchalant mot skänkeln men ju mer vi hoppade desto mer energi kom det, haha. Denna träningen var jättebra för mig och mitt självförtroende, jag avskyr att hoppa med markbommar och att hoppa kombinationer vilket var det vi gjorde idag. Jag fick släppa mitt kontrollbehov och rida mer passivt istället för att sätta i handbromsen och backa, och det borde jag göra oftare! Tessan hoppade jättefint och jag fick lära mig ett nytt och bättre sätt att rida henne på. Jag är jättenöjd över träningen, jag tycker så mycket om Tessan!

tessan27mars1

tessan27mars2

Kommentera

