Dagen innan tävling

Denna fredag är fylld med planer och det finns nog inte en enda ledig stund under dagen. Jag ska gå en kort skoldag och därefter väntar timmar av stalljobb, ridning och viktigast av allt – förberedelser inför morgondagens tävling! Det känns otroligt att jag och Duchess äntligen ska få gå in på tävlingsbanan efter ett uppehåll på 6 månader, man kan minst sagt säga att jag har längtat alldeles för länge efter det. Jag längtar framförallt efter den oslagbara känslan efter en perfekt ritt, men även efter alla förberedelser. Jag saknar att stå och bada Duchess och knoppa henne medan hon står och skakar och skakar och skakar på huvudet och jag bara blir irriterad av att flätorna inte blir perfekta, jag saknar att vakna på morgonen och känna nervositeten och förväntningen inför dagens tävling och jag saknar tävlingsplatserna med alla vackra hästar och alla mina vänner – jag får nästan lov att nypa mig i armen för att förstå att jag äntligen ska få uppleva allt det här återigen med min bästa vän ♥

Det kommer att bli en stressig eftermiddag och kväll, men det ser jag fram emot! Jag ska skynda mig ut till stallet efter skolan och trimma Duchess. Om vädret tillåter hade jag tänkt rida ut Duchess och låta henne gå ett lugnt, lösgörande ridpass i alla gångarterna, annars rider jag ett liknande ridpass hemma på banan. Efter ridpasset ska jag försöka hinna klart med alla förberedelser såsom badning, knoppning, frisering och putsning innan jag ska iväg till nästa stall där en hoppträning med Tessan väntar. Nästa vecka ska jag och Tessan göra vår första start tillsammans och jag har inga mer ridtimmar på henne innan det så jag behöver verkligen den där träningen, och går det inget bra får jag ställa upp en lättare bana och hoppa med Duchess under veckan, det viktigaste är att jag tänker framåt, ser avstånden och bara tar det lugnt.

Vad har ni för planer under den kommande helgen? 🙂

DSC_0053
En bild från sist vi var och tävlade på Stora Ekeby, åh vad jag längtar efter morgondagen!

3 thoughts on “Dagen innan tävling

Kommentera

