Förändringar

Våra liv förändras jämt och ständigt. Livet är oförutsägbart och oftast blir det aldrig såsom vi tänkt oss, någonting man har tyckt varit självklart kan en dag bli någonting man aldrig mer kommer att kunna uppleva, någon man aldrig trodde att man skulle klara sig utan försvinner ur ens liv och det man aldrig räknat med inträffar. Förändringar är skrämmande, orättvisa och tuffa att ta sig igenom men samtidigt finns det en något jag kan uppskatta med förändringar, det är som en skräckblandad förtjusning.

I höstas kändes framtiden mer tung än någonsin, och då var framtiden det vi nu kallar idag. Jag förväntade mig att jag fortfarande skulle vara olyckligt kär i killen jag aldrig trodde att jag skulle komma över, jag förväntade mig att Duchess aldrig mer skulle gå att ridas på samma sätt som tidigare och jag förväntade mig att jag skulle hitta ett sätt att få fortsätta rida Mazarin och Flamingo – ingenting blev det jag förväntat mig. När mina förväntningar gick i kras kändes det hemskt till en början, jag grät floder varje kväll, jag tappade livsglädjen och nästan varje dag ställde jag samma fråga – varför hände det mig?

Ingenting blev det jag tänkte mig, jag hade nog aldrig kunnat trott att alla dem förändringarna skulle bära med sig något gott. Jag förlorade några hästar, jag förlorade en bästa vän och jag förlorade känslor jag aldrig trodde att jag skulle bli av med och även om det var jobbigt då kan jag ändå känna någon tacksamhet över att det en gång skedde. Jag växte mycket i mig själv under den perioden och det ledde till att jag börjat våga ta för mig, jag har börjat våga tro på mig själv och jag har börjat våga stå upp för mig själv. Jag insåg att jag aldrig kan ta någonting för givet och bara det gav mig ett annat sätt att se på livet och det jag har, såsom mina underbara vänner, mina älskvärda föräldrar, min otroliga ponny och dem två fina hästarna jag fått chansen att rida, jag uppskattar dem alla på ett annorlunda sätt än vad jag gjort tidigare.

Förändringar är skrämmande, orättvisa och tuffa att ta sig igenom – men så småningom inser man att det förde med sig något gott, även om man förlorade något eller sårades på vägen.

Sara Stina30

One thought on “Förändringar

Kommentera

