En fullspäckad eftermiddag

Duchess och jag stack ut på rakan i eftermiddags och myste i solskenet, himla härligt 🙂 Vi jobbade en massor med galoppen och Duchess var jättepigg, nästan så att det började ryka ur öronen på henne, haha! Jag gjorde många tempoväxlingar och ökade, samlade, ökade, samlade och fokuset var att behålla formen oavsett om vi ökade eller samlade, något jag tyckte att vi lyckades hyfsat bra med. Jag tränade även på enkla byten och det gick jättebra, några gånger blev Duchess en aning för taggad och vi fick några travsteg innan skritten men det gjorde inget. Jag är supernöjd över dagens ridpass, Duchess kändes mjuk och med på noterna och jag har än så länge en jättebra känsla inför tävlingen på lördag.

Resten av eftermiddagen spenderade jag med att vara på en massa ställen. Så fort jag kom hem städade jag på mitt rum och därefter åkte mamma och jag iväg till Ebba där jag fotade henne och hennes foderponny (?). Jag fick en hel del fina bilder så jag är jättenöjd med fotograferingen, får hoppas att Ebba tycker detsamma 😉 Vi åt därefter middag på Donken, svängde förbi Hemköp och äntligen har vi fått komma hem och pusta ut i soffan, haha. Jag ska redigera några bilder till Ebba samt några tjejer till, skriva några inlägg inför imorgon och därefter ska jag äntligen få sova, längtar efter min säng!

2

3

Kommentera

