Bästis-mys ♥

Jag har spenderat nästan hela min dag med min bästis, kan man begära något mer än så? Det var ungefär två veckor sedan sist vi träffades så vi hade en hel del saker att prata om, minst sagt. Under förmiddagen var vi iväg till en hästgård som arrangerade ett loppis, fikade tillsammans med mina föräldrar och kikade in en snabbis på sadelmakeriet. Till min förvåning fick jag inte med mig någonting hem, ju mer pengar jag har desto snålare blir jag vilket är både på gott och ont. Vi åkte därefter hem, bytte om och åkte vidare mot stallet där två hästar väntade på att få motioneras.

Vi red ut på rakan tillsammans, jag på Duchess och Matilda på Katla och det var så mysigt! Solen sken, underlaget var perfekt och hästarna var glada. Vi skrittade rakan neråt, travade en liten bit och därefter skrittade vi hemåt igen och så gjorde jag i ordning D medan Matilda trimmade K en stund på banan. Vi avslutade eftermiddagen i stallet med att hjälpas åt med att göra klart stallsysslorna och därefter åkte vi hemåt. Duchess ska få gå ett pass på banan imorgon och Matilda ska följa med ut och agera fotograf, jag hoppas på att det blir lika fint väder under morgondagen så att vi även kan fota uppställningsbilder på Duchess. Vi ses under morgondagen, kram ♥ 

One thought on “Bästis-mys ♥

Kommentera

