Älskade fredag

Skoldagen är avklarad och äntligen har jag helg, och tid att pusta ut. Denna veckan samt förra helgen har varit fullspäckade och fastän jag uppskattar det ska det bli jätteskönt att ha en helg där ingenting speciellt behövs göras. Idag hade jag planerat in att åka iväg till ridskolan och dressyrträna men oturligt nog fick jag reda på att ridskolehästarna ska ha en vilodag, så tråkigt, men istället får jag åka ut och mysa och rida Duchess och då finns det inte så mycket att klaga på längre 😉 Jag hade tänkt rida ut henne en sväng på rakan dock är jag inte helt säker på hur än, själva ridpasset får bero på hur Duchess känns men jag kommer i vilket fall att rida ut henne, oavsett om vi bara kan skritta eller galoppera tjugo längder.

Mer planer än så har jag inte för denna dagen och det blir inte så många fler under resten av helgen heller, det känns ganska skönt faktiskt. Förhoppningsvis ska jag träffa Matilda imorgon och om det blir så hade jag tänkt tvinga med henne ut på en skrittur och ta några kort på Duchess, känns som om alla bilder börjar bli uttjatade och dessutom har jag en idé som jag tror kan bli väldigt bra, vi får se hur det blir helt enkelt. På söndag har jag inga mer planer än att rida Duchess och ha möte med USEK, och vara med Matilda förstås om det nu blir så. Kram på er, vi ses ikväll ♥

DSC_0989

Kommentera

