Ny vecka och nya tag

Vecka 12 har kommit och Duchess och jag ska gå in i vår sista hårdträningsvecka innan debuten nästa helg, tänk vad fort tiden går! Jag längtar ihjäl mig efter tävlandet, jag saknar verkligen allting med det och det ska bli så himla kul att få gå ut på tävlingsbanan med Duchess nästa vecka. Mer om uppladdningen, planeringen och själva tävlandet ska ni få i andra inlägg. Utöver att trimma Duchess så väntar ytterligare några roliga saker och även fler ridtimmar, det känns så skönt att både ha orken och att få rida igen, fastän det bara gick några dagar har jag ändå längtat ihjäl mig efter roliga uteritter, svettiga träningspass och allt pyssel i stallet. Bloggen kommer även att drivas som vanligt igen och det kommer att uppdateras varje dag.

Veckan kommer ungefär att se ut såhär:
Måndag: Mamma hämtar mig så fort jag slutar och därefter ska vi ut till stallet och göra i ordning Duchess till lagträningen för Marianne.
Tisdag: Kort skoldag. Mamma och jag ska ut på en skrittur med Duchess och Katla. På eftermiddagen tänkte jag ta tag i städningen av mitt rum och ta igen skolarbetet jag missade under förra veckan.
Onsdag: Direkt efter skolan ska jag iväg och rida B. Även Duchess ska motioneras, eventuellt tömköras?
Torsdag: Lång skoldag. Duchess ska gå ett dressyrpass på banan.
Fredag: Mamma rider Duchess och jag ska dressyrträna på ridskolan på kvällen.
Lördag: Duchess ska skrittas, oklara planer för resten av dagen.
Söndag: Duchess ska gå ett dressyrpass på banan och vi ska rida igenom galoppdelarna ur programmen vi ska rida under kommande veckan.

10032015-IMG_7611

Kommentera

