Ett oplanerat men bra ridpass

Dagens ridpass blev inte såsom jag planerat men trots det fick jag till det jättebra, en liten klapp på axeln till mig själv för det. Tanken var att rida ett pass på rakan med mycket galoppjobb men det ändrades ganska snabbt. Jag gjorde ett försök till att rida på rakan men det blåste jättemycket och Duchess blev spänd och ofokuserad, då är det bättre att gå hemåt igen och rida på banan istället för att dra ner bådas självförtroende.

Väl på banan joggade jag fram henne en stund och sedan började jag med galoppjobbet vilket gick jättebra. Jag gjorde många fattningar från skritt och avsaktningar till skritt samt enkla byten, förvänd galopp och emellanåt galopperade jag över en bom som låg på banan. Duchess har blivit så fin i galoppen och vi gjorde alla rörelserna ovan utan några problem, vi avancerade till och med och lyckades göra ett rent byte från höger till vänster vilket vi aldrig gjort förut, det kanske var Duchess sätt att säga att hon vill på hopponny? 😉

Jag ska alldeles strax ta något att äta, skriva några tidsinställda och därefter bär bilen iväg mot Västerås och en träff med Unga Ledare. Unga Ledare är ett av ridskolans projekt som jag är med i och idag ska vi iväg till Arosfortet, det ska bli jättekul och jag hoppas självklart på vinst som sist vi var där. Mot kvällen väntas en kväll framför Melodifestivalen med familjen och Adina som ska sova hos mig. Hoppas att ni får en fortsatt bra dag ♥

Kommentera

